PUÇOL VCF I PROU

PEPE CLARAMUNT

"El Que El Meu Fill M'ha Regalat"

Secció: Articuls Centenaris
"EL QUE EL MEU FILL M'HA REGALAT"



   No sóc molt d'escriure, a pesar que el presi (Juan Sebastiá) m'anime per a fer-ho mes, jo sóc mes de llegir les auténtiques obres d'art que escriuen el mateix Juan, el gran Rafa Lahuerta, o companys de grada com Pau o Simón, enguany en especial ha sigut brutal. Pues bé, la qüestió és que és diumenge 24 de març, son les 12 de la nit, el despertador sona a les 5, i no em puc dormir, tinc el cos ple de felicitat i emoció, he passat el millor dia de la meua vida a Mestalla (i això és molt dir) i tot gràcies al meu fill..."

   En un acte d'irresponsabilitat, havia decidit no assistir al partit de les llegendes, la veritat, després de quasi tres mesos amb dos partits per setmana, eliminatòries intenses, i partits de què acabes amb mes dolor que si els hagueres jugat, sentia la necessitat de desconnectar de futbol, i també donar-li un respir a la meua companya de viatge, que tan poc li agrada i que tant aguanta.

   I és ací on entra Xavi... amb la seua cabuderia habitual, eixa que tantes vegades em costa disgustos, esta vegada em regalà una experiència que no oblidare mai, i que mai podre agrair-li prou. Després d'uns quants dies de debat sobre el partit, al final cedisc al seu interés d'anar a veure el partit de les llegendes.
Canviem la nostra ubicació habitual, i compre les entrades en amfiteatre, escorat al corner de la mitica Gol Gran, i ja, res mes sentarse i veure aquell tros de graderia, em va córrer una sensacio d'enyorança per tot el cos, ¡¡¡ que vesprades pasarem en ixa graderia!!!
   Mentres anaven eixint les nostres llegendes, intentava narrar-li a Xavi tot el que son pare havia viscut en ixa graderia, amb ixos jugadors, amb la família de la penya valencianista, i clar, alguna llagrimeta es va començar a escapar. Esta nit, Xavi pareixia el adult i jo el xiquet.
   Després durant el partit, que dir... veure Vicente com el punyal que va ser, al Piojo amb les seues carreres interminables, la classe de Fernando, l'entrega d'Angulo, la garra del Kily, veure com Mestalla li donava a Albelda l'ovació que mereix, veure novament a Cañizares baix pals, amb la seua camisa blava, el mateix blau amb què portava en Milan...vorelo plorar de nou, i tornar a compartir llagrimes… ¡¡milers de records a la ment!!! que temps, ¡¡CUANT VAREM SER ELS MILLORS!!!

   I entre jugades, a la ment em van vindre els que no estaven, i que tant ens van fer disfrutar, i no parle sols de jugadors, van estar els que van voler estar, i la resta em dóna mes pena que decepciò, es van perdre una ocasió única de ser centenaris, que dic centenaris, es van perdre l'oportunitat de ser eterns, perquè el dia d'ahir, será recordat per sempre… jo se'l contare als meus néts, i Xavi als seus, ja sabeu, de pares a fills...

   Els que realment em van vindre al cap, són amb els que hem compartit tots eixos moments que ahir vaig recordar, i sobretot, a tres persones en concret, el meu germà, el meu fidel amic, i el meu talismà i la millor de les meues sorts, Jose G., Vicente Canana i Vane. Borrego, no saps el que te vas perdre, Pibe, perdó per no haver-te obligat a vindre, Vane, gràcies per entendre la meua locura.

  És l'una de la matinada, me'n vaig al llit a intentar dormir, però per abans d’acabar vuic tornar a donar les gràcies al meu fill, m'has fet el millor dels regals. Te Vuic!! “!!!hasta el infinito, y mas allá!!! (de Japón)”.

Sempre AMUNT!!!!!!

Jesus Novella.

About Author Mohamed Abu 'l-Gharaniq

when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries.

Start typing and press Enter to search